木枠に塩化ビニール, トナー, 背後にアクリル画(キャンバス), 1030mm × 1030mm, 1997年 / Wooden Flame, Vinyl Chloride Film, Toner, Acrylic on Canvas in the rear, 1030mm × 1030mm, 1997.
この作品は、木枠に塩化ビニールフィルム(いろんな画像がプリントしてある)を二重に張り、その背後にアクリル画の作品を置いたもので、アクリル画の方が本当の「作品」です。しかし、その「本当の作品」は、手前の二重のビニール膜にプリントされたいろんなイメージにジャマされて、なかなか見ることができません。「ほんとうに見たいものは見えない。」これが、このシリーズのテーマです。
「あめちゃんのけのついたのでたんしゃにのるのだ。」これが、このシリーズの第1カテゴリです。カテゴリは全部で6つあって、各カテゴリごとに関連性のある作品が展開されていきます。各カテゴリの「顔」となる作品は、103cm角の木枠に張られており、そのカテゴリを統括しています。
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I extended double vinyl chloride films, on which various images are printed, on a wooden frame, and the work of the acrylic is put in the rear. In fact, this acrylic is a true work. But one can not see this "true work" well, because various images printed on double vinyl film, so one could recognize that "the object that one want to see really is invisible always". And this is just right the theme of this work.
"Amechan no ke no tuitano de tansha ni noruno da." This is the first category of this series of works. There are six categories in this "INVISI" series. And each category has some works. The work that represents each category has a wooden frame (1030mm square), and it unifies other works which belong to that category.
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